Leveranstid

Det finns två typer av produkter: lagervara samt beställningsvara. Alla våra lagervaror levererar vi inom 2–5 vardagar. Beställer du en beställningsvara tar det ibland upp till 3 veckor. Leveranstiden framgår på varje produktsida. Leverans sker med DB Schenker. Om du bor på en avlägsen ort utan reguljär transport kan extra leveransdagar tillkomma. Norrland har generellt längre transporttider.


Leveransinformation

När din order lämnar vårt lager aviserar vi dig via e-post till den angivna e-postadressen. Där återfinns information om beräknad leveranstid och hur du kan spåra leveransen. Leverans sker vardagar dagtid om inget annat överenskommits. Om du inte är anträffbar på grund av felaktigt angivet telefonnummer eller av någon annan anledning förbehåller vi oss rätten att debitera dig de faktiska returfraktkostnaderna samt hanteringsavgifter som påförs oss av fraktbolaget.

Din försändelse får ligga max 5 dagar hos fraktbolaget, därefter debiteras lagerhyra om 600 kr/pall/dygn, räknat från fraktbolagets första kontaktförsök. Vid leverans till lägenhet levereras beställningen fram till porten/trottoaren, förutsatt att det är möjligt och lagligt för transportbolaget att göra så. Annars levereras beställningen till närmsta möjliga avlastningsställe. Vid leverans till hus/fastighet ska vägen vara i sådant skick att lastbilen kan vända samt lasta av med bakgavellift. Detta förutsätter att underlaget inte är grus, sten eller annat löst material som hindrar framkomlighet med handtruck. Det är köparens ansvar att informera om eventuella hinder i förväg.


Frakt och leverans

Vi erbjuder leverans över hela Sverige till en fast kostnad på 1 599 kr. Oavsett var du befinner dig kan du få din badrumsinredning levererad tryggt och smidigt direkt till din adress.

Vill du slippa fraktkostnaden? Du har även möjlighet att hämta dina varor kostnadsfritt på vårt lager i Malmö. Välj ”Hämta i lager” i kassan och vi meddelar dig när din beställning är redo för upphämtning.

Fast fraktpris 1 599 kr i hela Sverige
Möjlighet att hämta på vårt lager i Malmö – helt kostnadsfritt


Inspektera ditt gods innan du skriver på

Du måste kvittera din leverans, och det är viktigt att du inspekterar leveransen/pallen för att enklare kunna reklamera om godset eventuellt är skadat. Inspektera pallen för yttre synliga skador, t.ex. skadad eller tilltryckt förpackning, eller skadad pall. Om du upptäcker något som ser ut som en misstänkt skada, fotografera pallen och skadan. Be chauffören notera skadat emballage på frakthandlingarna eller på sin handdator. Kontakta oss direkt efter att du konstaterat skadan via vår reklamationssida.


Adressändring

Om du önskar ändra leveransadressen eller aviseringsnumret, kontakta oss så fort som möjligt. Om Nordic Badrum ännu inte har beställt frakten av fraktbolaget utför vi ändringen kostnadsfritt. Har Nordic Badrum redan bokat din frakt till tidigare angiven leveransadress tillkommer en leveransändringsavgift på 395 kr inkl. moms. Vid debitering för leveransadressändring skickar vi en betallänk till dig. När betalningen är mottagen kontaktar vi transportbolaget för ändringen.